اخبار
1399/11/25 شنبه
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی خبر داد:
بیش از ۲۰ هزار دانشجو از دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی دانش‌آموخته شده اند

.

بیش از ۲۰ هزار دانشجو از دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی دانش‌آموخته شده اند
رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی از واحدهای پیام ‌نور این استان دانش‌آموخته شده‌اند که نیمی از این رقم در هشت سال اخیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، نورالله فیضی روز سه شنبه 14ام بهمن ماه، در نشست خبری با خبرنگاران استان ضن گرامیداشت ایام الله دهه ی مبارک فجر اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، امکان تحصیل دانشگاهی را برای اقشار مختلف که بعضا به شهرهای بزرگ دسترسی نداشتند، فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با وجود هشت واحد در اسفراین، شیروان، آشخانه، گرمه، جاجرم، فاروج و راز و یک مرکز در بجنورد دارای ۴۰ استاد و ۱۰۰ نفر کارکنان اداری است که این گستردگی مراکز باعث ایجاد عدالت آموزشی شده است.
وی با بیان اینکه در برخی از سال ها حدود ۱۴ هزار دانشجو جذب واحدهای پیام نور استان می شدند، افزود: در سال تحصیلی جاری نیز هزار نفر وارد این دانشگاه شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد دارد.
رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی خواستار افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در واحدهای این مرکز آموزش عالی شد و گفت: ‌هم اینک تنها ۲ رشته در این مقطع در استان دایر است که با توجه به وجود ۶۲ رشته کارشناسی، پاسخگوی نیاز دانش‌آموختگان نیست.
فیضی اظهار داشت: دانش آموختگان واحدهای پیام نور استان از ایجاد رشته در مقطع کارشناسی ارشد استقبال زیادی دارند اما تاکنون با راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی موافقت نشده است، این دانشگاه ایجاد ۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد را پیشنهاد داده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که این دانشگاه از نظر اعضای هیات علمی، زیرساخت ها و فضای آموزشی، کتابخانه، آزمایشگاه و سایر فضاها برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد مشکلی ندارد.
فیضی از جمله رشته های کارشناسی ارشد مورد نیاز دانشگاه پیام نور استان را علوم سیاسی، شیمی، تربیت بدنی، اقتصاد، روان شناسی و تعدادی رشته های میان رشته ای عنوان کرد.
هم اینک حدود چهار هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲ رشته کارشناسی ارشد پیام نور خراسان شمالی تحصیل می کنند و حال آنکه در چند سال گذشته این مرکز آموزش عالی افزون بر ۱۴ هزار دانشجو داشت.
رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تشکیل کلاس‌های درس به صورت مجازی، شمار استادان حق‌التدریسی در این  دانشگاه به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
فیضی اظهار داشت: حدود ۱۰۰ استاد به صورت حق التدریسی با این دانشگاه همکاری داشتند اما با توجه به کاهش تعداد دانشجو و شیوع بیماری کووید ۱۹ و ایجاد کلاس های مجازی، تعداد زیادی از این اساتید هم اینک فعالیت آموزشی ندارند.
وی گفت: بدون شک بیشتر اساتید حق التدریس در سازمان ها و ادارات استخدام بودند و به صورت پاره وقت با این دانشگاه همکاری داشتند که در شرایط کنونی ریزش کرده و تنها استادانی که به صرف کار تدریس مشغول بوده اند، ادامه فعالیت می دهند.
این مقام مسئول افزود: به رغم شیوع ویروس کرونا و مجازی بودن آموزش ها، تعداد دانشجویان جذب شده در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ رشد 20 درصدی داشته و بیش از هزار نفر بوده است.
او افزود: در شرایط کنونی که برگزاری کلاس ها بصورت الکترونیکی می باشد، این دانشگاه ظرفیت برگزاری هزار نفر بر لحظه را دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر