پنجشنبه 20 بهمن 1390 2. شرایط پذیرش دانشجو در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور به چه صورتی می باشد و به چند بخش تقسیم می شود؟ یکی از راه های پذیرش و جذب دانشجو در این دانشگاه، دوره های فراگیر است، در این دوره ها داوطلب پس از ثبت نام و اخذ دفترچه راهنما و شرکت در چند درس عمومی و اختصاصی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی و پس از احراز شرایط به دانشجوی رسمی تبدیل وضعیت می دهد. این دوره اختصاصاً دوره دانشپذیری نامیده می شود و پس از تبدیل از دانشپذیر به دانشجو می توانند از خدمات آموزشی فوق همانند دانشجویان رسمی بهره مند شوند .د ر حال حاضر این دوره در دومقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد .

الف)فراگیر عادی
ادامه تحصیل پس از پذیرش همانند دانشجویان آزمون سراسری است کلیه دارندگان مدارک دیپلم نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی و دارندگان مدارک کاردانی رسمی و بالاتر می توانند از طریق این دوره ادامه تحصیل دهند پذیرش در این دوره همانند سایر دوره ها(بجز طرح چند بخشی) ازبصورت بومی می باشد.
لازم به ذکر است از سال 92 در مقطع کارشناسی دانشجو اخذ نمی شود .
ب) فراگیر آزمون محور و رادیو تلویزیونی(غیر حضوری)
در این شیوه بومی بودن دانشجو ملاک نمیباشد . دانشجو بسیاری از مطالب را از طریق رسانه و رادیو و تلویزیون فرا خواهد گرفت ودانشجو بر اساس امکانات برای امتحانات پایان نیمسال به یکی از مراکز /واحدها نزدیک به محل سکونت معرفی می شود .

ج)آموزش الکترونیکی(مجازی)
دراین شیوه پذیرش بومی بودن شرط نیست و دانشجو در هر کجای کشور می تواند متقاضی رشته های اعلام شده باشد . دانشجو تحت پوشش دانشگاه استانی خواهد بود و برای آزمون پایان نیمسال به یکی از مراکز معرفی خواهد شد.
 
امتیاز دهی